Board index
Acum este 20 Aug 2019, 21:02

Ora este UTC+02:00 UTC+2




Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 388 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior 1 … 3 4 5 6 7 … 26 Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 17 Mai 2007, 08:44 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior

Membru din: 01 Mai 2004, 16:39
Mesaje: 391
Localitate: Sydney
Thanks mates. Pai nu mi-am permis un Ford Territory, ca asta e visul meu (destul de modest dupa cum vedeti, nu visez la BMW sau M Class). Nu-s innebunit dupa SUV-uri dar daca as avea bani nu as ezita sa-mi iau unul. :wink:


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 17 Mai 2007, 09:38 
Neconectat
Membru Junior
Membru Junior

Membru din: 16 Apr 2007, 09:35
Mesaje: 27
Localitate: romania-la tzara
Sal. Am vazut ca masinile australiene 4x4 au in fata niste bare de protectie....sa te tii ! sunt mai frecvente la cei care locuiesc in orasele sau la marginea desertului? am auzit ca-s pt coliziunile cu canguri sau animale de ferma (oi, vite) si ca prin desert se circula cu ceva viteza. e-adevarat?
la subiect - si eu tin cu natura,imi place(cat pot face pt protectia ei, fac) dar asta nu ma impiedica sa-mi doresc ,,strictul necesar" de masini. adica imi doresc un cap tractor cu o cabinuta in spate pe sasiu unde sa-mi tin motorul (pe 2 roti, Harley daca se poate). asta pt haladuiala, ca tare-mi place! apoi o masinuta de oras(cu care sa te poti strecura prin trafic), un off road (adevarat, nu d-astea sclipicioase de oras) si o masina pt croaziera. stiti voi, care se aseaza bine la drum lung. cam asta ar fii.


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 17 Mai 2007, 13:18 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 04 Oct 2005, 14:24
Mesaje: 157
Localitate: Timisoara
Citat:
Citat:
Citat:
... cum o tampenie mi se pare si folosirea alcoolului din plante in locul petrolului. parca arderea alcoolului nu va produce CO2. si vor trebui folosite mult mai multe instalatii de extragerea alcoolului, iar sa scoti aceeasi cifra calorica din alcool, iti trebuie suprafete intinse...
Salutare!

eu zic ca nu e o tampenie. E mai simplu sa-ti recoltezi verdeatza din gradina si sa-ti faci plinul decat sa stai la cheremul producatorilor de petrol toata viata sau sa pornesti razboaie de cucerire a campurilor petroliere. Care, pana la urma tot se vor termina...Brazilia nu mai are nici o treaba cu fluctuatia barilului la bursa, isi cultiva trestia si gata. Sunt constient ca nu e usor de gasit alternative la petrol, dar trebuie gasite. Parerea mea :wink:

Aussie buna!
ba nu e simplu deloc. ca sa recoltezi trebuie sa cultivi, sapi si sa stropesti recolta. ca sa poti face toate astea, trebuie sa ai spatiul necesar. apoi trebuie culeasa si dusa la fabrica de procesare. oamenii care asista acest proces trebuie platiti si ei, trebuie sa vina la munca. apoi procesul dureaza, fermentarea, distilarea etc. trasportul nu-l mai pun pentru ca s-ar putea folosi camioanele care trasporta petrol, dar conductele... nu prea pot fi folosite, cel putin in perioada de tranzitie.

dar hai s-o luam de la sfarsit.
in medie o masina are nevoie de vo 4000L de benzina pe an (30,000-35,000km pe an). pentru alcool aceasta cifra ar fi de approx. 5,500L (alcoolul produce cam 70% din cat produce benzina, deci pentru aceleasi performantze ai nevoie de mai mult combustibil pe baza de alcool). alcoolul asta, dupa informatiile gasite pe internet ar trebui produs folosind 7ha. deci iti trebuie 7 ha pe masina / an.
in state numai sunt peste 250 milioane de vehicule de pasageri. 250 milioane inmultit cu 7 ha, iti da vreo 1,750 millioane de hectare adica 17.5millioane km².
statele unite, scazand suprafetele cu apa, au un pic peste 9 millioane km². si sa nu uitam ca in suprafata americii e cuprins si desertul unde te-ar costa enorm sa poti cultiva acolo, muntii, alaska, padurile si hawaii. asta nemaipunand la socoteala faptul ca cei 350 milioane de oameni mai trebuie sa si manance, vitele pentru mcdonald trebuie si ele sa pasca iti trebuie si planturi de producere a bunurilor etc, etc, etc.
numai tranzitia de la vehicule cu benzina la cele cu alcool va costa cred ca bilioane. in prezent nu se cheltuie pentru trecerea la sistemul metric. masinile americane au ajuns de rasul curcii, contin piese fabricate in sistemul metric si piese in sistem imperial. ca sa intretii o masina americana iti trebuie 2 seturi complete de chei.
in plus, folosirea alcoolului nu va scade contincutul de dioxid de carbon. dintr-o oxidare a combustibilului perfecta in motor iti rezulta dioxid de carbon, apa si lucru mecanic.
teoretic nu-i o tampenie, dar practic imposibil de realizat. in brazilia e alta situatie. putine vehicule, spatii mari, plante cat cuprinde... acolo nu trebuie sa cultivi, plantele le au la nas. distilarea fac pariu ca se realizeaza cu carbuni.
gandeste-te ca petrolul e de fapt tot plante si animale moarte de milioane de ani. energia aia tot din plante e stocata, dar o densitate mult mai mare de plante decat cativa stiuleti pe metru patrat.
Salutare!

Multumesc pentru raspuns. In mare parte sunt de acord cu tine, dar am doua obiectii:
-si la procesarea petrolului intervin destule costuri (probabil ca mai mici decat in celalalt caz)
-pana la urma tot o sa se termine si petrolul asta. E mai bine sa se inceapa de pe acum cautare de alte solutii.

O zi buna!


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 17 Mai 2007, 13:52 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 04 Oct 2005, 14:24
Mesaje: 157
Localitate: Timisoara
Salutare Gabitzu,

pana la urma conteza siguranta, nu? Fiecare isi cumpara masina in care se simte sigur. Ma apuc sa caut anunturi cu autocamioane la mana a 3-a, la cat sunt de mari musai trebuie sa fie sigure :wink: . Oricum, situatia e diferita de la o zona la alta. De exemplu, in Palermo cam rar am vazut limuzine si SUV-uri. Nu prea incap pe miile de stradute inguste construite acum 2000 de ani :lol: .Aici se poarta cele mai mici masini construite de producatori cunoscuti sau aproape no-name (te pufneste rasul cand le vezi).

Aussie buna!
Citat:
Citat:
Salutare Gabitzu,

intreb si eu, dar daca se ciocneau doua 4X4 ce se intampla?
Salutare! Dar ce se intalmpla daca era un 4X4 cu un camion? Ideea era ca masinutele mici n-au nici o sansa la un accident frontal cu un four wheel drive, ala se urca literalmente pe tine si te face pilaf...Uitate-te si tu la testele NCAP, si ai sa vezi ca masinile din clasa mica obtin mai putine puncte in crash teste decat o masina obisnuita, nu mai zic de 4X4. Pentru mine conteaza siguranta, maximum cat se poate obtine, ca daca ti-e dat sa mori, mori si cea mai sigura masina din lume (daca o exista asa ceva). Din pacate prea putina lume se gandeste la siguranta cand isi ia o masina...Conteaza in primul rand pretul si apoi cheltuielile de mentenanta (consumul, costul pieselor, reviziile, etc). Nu mai zic de confort, ati mers vreodata intr-o masina de clasa mica? Dar mai mult asa, nu 20 de kilometri prin oras. Dar sunt oameni care le plac la nebunie aceste masini de clasa mica, nu concep sa conduca o berlina normala....Le respect alegerea dar si ei trebuie sa mi-e respecte pe a mea si sa nu-mi vina cu bull shituri si ipocrizii de genul ca el se s-a gandit sa salveze planeta si de aia a cumparat masinuta respectiva. Ca asta era topicul nu?


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 17 Mai 2007, 14:14 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 23 Iul 2006, 17:01
Mesaje: 2071
Localitate: Michigan
Citat:
Multumesc pentru raspuns. In mare parte sunt de acord cu tine, dar am doua obiectii:
-si la procesarea petrolului intervin destule costuri (probabil ca mai mici decat in celalalt caz)
-pana la urma tot o sa se termine si petrolul asta. E mai bine sa se inceapa de pe acum cautare de alte solutii.

O zi buna!
sa fii foarte sanatos,

e randul meu sa afirm ca si eu sunt de acord cu tine. sa-ti spun parerea mea la obiectiile tale:

1. de acord, insa aceste costuri sunt inglobate deja in pretul gazului. mai mult, pretul gazului este umflat artificial cu multe taxe care se folosesc fleaura pentru infrastructura in general.
rafinariile sunt construite, benzinariile etc. petrolul exista. nu mai trebuie produs. daca ar fi sa incepem sa dezvoltam in paralel sistemul de alcool (desi am aratat mai sus de ce nu cred ca e o solutie viabila datorita constrangerii de spatiu) ar trebui sa treaca, cat? 100 de ani?
nu cred ca benzina a fost foarte ieftina cand a aparut (in comparatie cu pretul benzinei astazi raportata la income.
in plus invetitia minima. erau locuri in care era suficient sa-ti faci o groapa pentru "usurare" si venea petrolul peste tine.

2. asa este. planeta produce petrol, carbuni si gaze naturale intr-un ritm mult mai lent decat se consuma.
viitorul? in primul rand energia atomica (si fieldul asta are resurse limitate), apoi soarele, vantul, oceanul.
deocamdata e inca scump sa se treaca la asa ceva, insa odata cu scaderea cantitatii de petrol, acesta se va scumpi si celelalte surse amintite vor deveni mai profitabile. insa petrol mai este inca foarte mult. este petrol in zone destul de greu accesibile si alte rezervoare naturale in combinatie cu alte materiale. pana acum vreo 4-5 ani n-au "meritat" explorate, dar, cum pretul a crescut, au inceput forarile. uite alberta de ex. a cunsocut un boom nemaintalnit. rezervele de petrol de acolo sunt amestecate cu nisip. pana acum vreo 4 ani nu renta procesarea lui, acum insa.... calgary, edmonton si fort mc murry se confrunta acum cu alte probleme. locuinte, managementului gunoiului. se cauta oameni ca aerul. recruitori merg pe coasta estica a canadei sa propuna contracte avantajoase unor oameni care traiesc in saracie in comparatie cu ce esxista in alberta acum. funny thing, acum vreo saptamana, in drum spre servici (ascult radio canada pentru stiri si analize economice, sociale si politice) in halifax se plangeau ca toate prostituatele au fugit in calgary si edmonton.

in ontario au aparut "culturi intregi" de mori de vant. guvernul te ajuta daca vrei sa cumperi o nenorocire de-asta la cumparare, apoi te racordezi la sistemul national si, pentru ce nu consumi... ontario hydro iti plateste energia.
cand va fi suficient de ieftina electricitatea, putem vorbi despre planturi de electrozia apei si stocare a hydrogenului, apoi putem arde hidrogenul precum benzina, iar din cilindrii va rezulta numai... vapori de apa, sau masini electrice cu fuel-cells.

si fac o mica paranteza aici pentru ca am lucrat 2 ani in cercetare-dezvoltare in fuel-cells.
initial toti erau hey-rupisti cu noua tehnologie. sunt 2 probleme totusi:
1. randamentul nu este cu mult mai mare decat la motoarele cu ardere interna, dar daca adaugam ca se elimina si frecarile din cutia de viteza
2. trebuie vreo 6-8 minute minim pentru ca celulele sa se "incalzeasca" pentru a incepe sa produca electricitate.
tu ca beneficiar, astepti sa te urci in masina sa intorci cheia si sa pornesti.
atunci am trecut la vehicule electrice, iar pack-ul de fuel-cells era folosit ca un alternator sa incarce stack-ul de baterii. in sensul asta am avut "pe mana" o honda (ceva gen honda civic) complet electrica, care se incarca seara de la ... priza. desi masina cantarea aproape 2 tone nu se simtea la condus inertia, plecam destul de repede de la semafor, iar ca viteza maxima... in jur de 150km/h. bateriile te tineau pe condus sportiv in jur de 5 ore, iar pe economic, peste 8 ore.
astea insa au si un dezavantaj: climatizarea. aerul conditionat si in special incalzirea "mananca" energie de te usuca.

succes tuturor


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 24 Mai 2007, 15:28 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 04 Oct 2005, 14:24
Mesaje: 157
Localitate: Timisoara
Citat:
Citat:
Multumesc pentru raspuns. In mare parte sunt de acord cu tine, dar am doua obiectii:
-si la procesarea petrolului intervin destule costuri (probabil ca mai mici decat in celalalt caz)
-pana la urma tot o sa se termine si petrolul asta. E mai bine sa se inceapa de pe acum cautare de alte solutii.

O zi buna!
sa fii foarte sanatos,

e randul meu sa afirm ca si eu sunt de acord cu tine. sa-ti spun parerea mea la obiectiile tale:

1. de acord, insa aceste costuri sunt inglobate deja in pretul gazului. mai mult, pretul gazului este umflat artificial cu multe taxe care se folosesc fleaura pentru infrastructura in general.
rafinariile sunt construite, benzinariile etc. petrolul exista. nu mai trebuie produs. daca ar fi sa incepem sa dezvoltam in paralel sistemul de alcool (desi am aratat mai sus de ce nu cred ca e o solutie viabila datorita constrangerii de spatiu) ar trebui sa treaca, cat? 100 de ani?
nu cred ca benzina a fost foarte ieftina cand a aparut (in comparatie cu pretul benzinei astazi raportata la income.
in plus invetitia minima. erau locuri in care era suficient sa-ti faci o groapa pentru "usurare" si venea petrolul peste tine.

2. asa este. planeta produce petrol, carbuni si gaze naturale intr-un ritm mult mai lent decat se consuma.
viitorul? in primul rand energia atomica (si fieldul asta are resurse limitate), apoi soarele, vantul, oceanul.
deocamdata e inca scump sa se treaca la asa ceva, insa odata cu scaderea cantitatii de petrol, acesta se va scumpi si celelalte surse amintite vor deveni mai profitabile. insa petrol mai este inca foarte mult. este petrol in zone destul de greu accesibile si alte rezervoare naturale in combinatie cu alte materiale. pana acum vreo 4-5 ani n-au "meritat" explorate, dar, cum pretul a crescut, au inceput forarile. uite alberta de ex. a cunsocut un boom nemaintalnit. rezervele de petrol de acolo sunt amestecate cu nisip. pana acum vreo 4 ani nu renta procesarea lui, acum insa.... calgary, edmonton si fort mc murry se confrunta acum cu alte probleme. locuinte, managementului gunoiului. se cauta oameni ca aerul. recruitori merg pe coasta estica a canadei sa propuna contracte avantajoase unor oameni care traiesc in saracie in comparatie cu ce esxista in alberta acum. funny thing, acum vreo saptamana, in drum spre servici (ascult radio canada pentru stiri si analize economice, sociale si politice) in halifax se plangeau ca toate prostituatele au fugit in calgary si edmonton.

in ontario au aparut "culturi intregi" de mori de vant. guvernul te ajuta daca vrei sa cumperi o nenorocire de-asta la cumparare, apoi te racordezi la sistemul national si, pentru ce nu consumi... ontario hydro iti plateste energia.
cand va fi suficient de ieftina electricitatea, putem vorbi despre planturi de electrozia apei si stocare a hydrogenului, apoi putem arde hidrogenul precum benzina, iar din cilindrii va rezulta numai... vapori de apa, sau masini electrice cu fuel-cells.

si fac o mica paranteza aici pentru ca am lucrat 2 ani in cercetare-dezvoltare in fuel-cells.
initial toti erau hey-rupisti cu noua tehnologie. sunt 2 probleme totusi:
1. randamentul nu este cu mult mai mare decat la motoarele cu ardere interna, dar daca adaugam ca se elimina si frecarile din cutia de viteza
2. trebuie vreo 6-8 minute minim pentru ca celulele sa se "incalzeasca" pentru a incepe sa produca electricitate.
tu ca beneficiar, astepti sa te urci in masina sa intorci cheia si sa pornesti.
atunci am trecut la vehicule electrice, iar pack-ul de fuel-cells era folosit ca un alternator sa incarce stack-ul de baterii. in sensul asta am avut "pe mana" o honda (ceva gen honda civic) complet electrica, care se incarca seara de la ... priza. desi masina cantarea aproape 2 tone nu se simtea la condus inertia, plecam destul de repede de la semafor, iar ca viteza maxima... in jur de 150km/h. bateriile te tineau pe condus sportiv in jur de 5 ore, iar pe economic, peste 8 ore.
astea insa au si un dezavantaj: climatizarea. aerul conditionat si in special incalzirea "mananca" energie de te usuca.

succes tuturor
Salutare!

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1 ... d42ee4c37o


Biocombustibilii devin dusmanii naturii
Ionut Dulamita

Sursele biologice de energie, considerate „prietenii mediului“, se dovedesc mai daunatoare decit carbunele sau petrolul.

Biocombustibilii par sa nu fie panaceul pentru nenorocirile provocate de combustibilii fosili (carbune, petrol, gaze naturale), se arata intr-un studiu emis de autoritatile elvetiene din domeniul mediului, energiei si agriculturii.

Aceste surse de energie, trimbitate pentru efectul lor ecologic, se arata mai daunatoare mediului decit replicile lor fosile. Cercetatorii au testat bioetanolul, biometanolul, biodieselul si biometanul. Au ajuns la concluzia ca, desi aceste substante emit o cantitate mai mica de gaze de sera decit petrolul sau carbunele, de exemplu, producerea lor pagubeste intr-o mai mare masura mediul inconjurator, informeaza site-ul de stiri swissinfo.org.

Combustibilii de natura biologica emit cu o treime mai putin dioxid de carbon decit petrolul, confirma raportul elvetienilor, insa acest aspect nu este suficient pentru a eticheta aceste surse de energie drept “prieteni ai mediului“, subliniaza Rainer Zah, unul dintre autorii studiului.

Extinderea recoltelor pentru obtinerea energiei are un impact negativ asupra mediului inconjurator. Calitatea solului poate fi afectata nevaforabil, mai ales prin intrebuintarea excesiva a ingrasamintelor. Mai mult decit atit, in tarile tropicale, retezarea si arderea padurilor, metode folosite pentru obtinerea de suprafete noi pentru recolte, duc la raspindirea unor cantitati considerabile de dioxid de carbon in atmosfera. Pentru a sublinia efectele negative, studiul arata ca producerea bioetanolului din secara s-a dovedit a fi cel mai putin favorabila naturii inconjuratoare.

In schimb, actiunile de prelucrare a carburantilor au lasat o amprenta negativa mult mai stearsa. Cu toate acestea, spre deosebire de daunele produse de combustibilii fosili, impactul negativ al celor de natura biologica poate fi redus prin introducerea unor noi metode de productie si prin aplicarea unor masuri specifice. Studiul elvetienilor completeaza raportul emis de ONU la inceputul lunii, in care s-au tras semnale de alarma similare, aratindu-se ca pagubele sociale si cele asupra mediului produse de biocombustibili ar putea depasi beneficiile pe care acestia le ofera.

*
Ecologizare in 15 ani

Anul trecut, cind a si inceput studiile pe aceasta tema, Suedia si-a propus ca pina in 2020 sa schimbe combustibilii fosili cu cei de natura biologica. Suedezii si-au impus ca in 15 ani petrolul sa nu mai incalzeasca nici o casa si sa isi goleasca de benzina rezervoarele masinilor. La rindul ei, Islanda si-a fixat aceeasi limita pentru a-si echipa autovehiculele cu motoare pe hidrogen, iar Brazilia a planuit ca 80% din flota sa de transport sa fie propulsata de etanol.


Sus
   
 Subiectul mesajului: :)
MesajScris: 13 Iul 2007, 18:46 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior

Membru din: 12 Iul 2007, 17:45
Mesaje: 1281
Localitate: Montréal
Ma intreb cine mai crede azi in teoria halucinanta a incalzirii globale? Poate doar cei ce nu au citit cartea lui Lucian BOIA - Omul si clima -.

Ehe, ce si-ar mai dori cei din Montreal o incalzire globala...Pe bune...Mai ales in ianuarie si februarie...

Incalzire globala usoara!


Sus
   
 Subiectul mesajului: Re: :)
MesajScris: 14 Iul 2007, 02:08 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior

Membru din: 17 Iun 2006, 01:20
Mesaje: 229
Localitate: Gladstone-QLD
Citat:
Ma intreb cine mai crede azi in teoria halucinanta a incalzirii globale? Poate doar cei ce nu au citit cartea lui Lucian BOIA - Omul si clima -.

Ehe, ce si-ar mai dori cei din Montreal o incalzire globala...Pe bune...Mai ales in ianuarie si februarie...

Incalzire globala usoara!
Mate, am intilnit pe cineva prin Sydney care imi spunea ca a auzit el(de fapt era o ea blonda :lol: ) nu stiu pe unde ca se spunea ca in 10-15 ani datorita incalzirii globale=topirea calotei glaciare, nivelul apei in Sydney o sa fie la nivelul lui Harbour Bridge. Si cred ca partial in sinea ei chiar credea asta. De necrezut :x .De altfel, cred ca asta e cel mai stupid lucru pe care l-am auzit de cind sunt in Australia.
Cred ca o sa citesc si eu cartea de care zici, fiindca pare interesanta.


Tsunami mate, in alta ordine de idei, interesanta argumentarea ta, insa cel mai mult m-a amuzat faza cu prostituatele care se muta. Mie asta mi se pare tare distractiv. Imi si imaginez pe unii trimbitind apocaliptic sfirsitul lumii odata cu incalzirea globala si pe mine tragind concluzia.......: "yeap, sure, I know: incalzirea globala=migrarea prostituatelor=fugiti oameni ca vine sfirsitul lumii" :lol: :lol: :lol: :lol:


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 14 Iul 2007, 06:26 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 13 Mar 2003, 02:04
Mesaje: 2804
Localitate: Brisbane
Intrebare:
Cu cit se va ridica (aproximativ,milimetri? centimetri? metri?) nivelul oceanelor daca TOATA calota polara nordica (din antarctica) se va topi?


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 14 Iul 2007, 13:08 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior

Membru din: 01 Mar 2004, 19:42
Mesaje: 1440
Localitate: In a glass of wine
Daca se va topi toata gheata de la polul nord si Antarctica, apele vor depasi orice nivel al solului, vor inghiti muntii si deci vor iesi din toate matcile, nu va mai fi nimic care sa le tina, nu vor mai avea un' sa se duca.

Concluzie: apele se vor revarsa in Cosmos!! :shock: :? :shock: :lol:


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 15 Iul 2007, 06:31 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior

Membru din: 17 Iun 2006, 01:20
Mesaje: 229
Localitate: Gladstone-QLD
Iar eu unul o sa stau pe planeta X unde o sa fiu proaspat emigrant (ca deja am inceput sa ma pricep la asta :lol: ) si o sa ma uit la ape cum se revarsa ele asa frumos prin cosmos si o sa mi se para tare interesant :D .
Da ce ne facem cu Tsunami? Ca el o sa trebuiasca sa schimbe motorul pe sky jet :lol:


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 15 Iul 2007, 07:17 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 13 Mar 2003, 02:04
Mesaje: 2804
Localitate: Brisbane
Avind in vedere ca se dau raspunsuri evazive va pun o intrebare ajutatoare ;-)

Cita gheata poti pune intr-un pahar cu apa ca atunci cind se topeste sa nu dea p-afara?


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 15 Iul 2007, 10:42 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior

Membru din: 01 Mar 2004, 19:42
Mesaje: 1440
Localitate: In a glass of wine
Trebuie calculat volumul ghetii care iese din apa (precum aisbergul) ca sa stii pana unde poti pune apa in pahar.

Daca gheata sta la fundul paharului poti pune apa in el pana la buza (Arhimede).
Dar calota de gheata mai este si la suprafata - aisberguri, etc. Gheata aia de deasupra cand se topeste face sa creasca nivelul apei pe glob.


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 15 Iul 2007, 22:02 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior

Membru din: 07 Sep 2005, 19:09
Mesaje: 74
NICIODATA topirea unei bucati de gheata(in speta iceberg)ce pluteste in echilibru stabil in apa(in speta ocean)nu va conduce la cresterea nivelului acesteia.Daca gheata este mentinuta fortat sub nivelul apei,dupa topirea acesteia se va constata o scadere a nivelului.Densitatea gheata<densitate apa.La topire,apa rezultata va ocupa EXACT volumul dislocuit de gheata in apa si nivelul nu se modifica.Topirea calotelor continentale,din pacate,ridica nivelului oceanului planetar.Cu cat?Y don`t know. :lol:


Sus
   
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Iul 2007, 02:03 
Neconectat
Membru Senior
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 13 Mar 2003, 02:04
Mesaje: 2804
Localitate: Brisbane
Relativ putini oameni isi dau seama ca la polul nord toata gheata pluteste..
Din acestia si mai putini de fapt isi dau seama ca topirea acestui volum de gheata nu modifica nivelul general al oceanelor.
Bineinteles ca orice calota glaciara care e pe uscat va afecta dar este incredibil de dificil de estimat cu cit.

Daca tot sintem la capitolul asta: Polul Sud - Antarctica - este unul din cele mai "uscate" colturi ale lumi.. aici cad precipitatii mai rar decit in Sahara! Este adevarat ca e o multime de gheata/zapada dar este acumulata intr-un timp extrem de indelungat.


Sus
   
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 388 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior 1 … 3 4 5 6 7 … 26 Următorul

Ora este UTC+02:00 UTC+2


Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] și 21 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Translation/Traducere: phpBB România